Lærerutdanningskonferansen 2024: Lærerprofesjonen for fremtiden Lærerutdanningskonferansen 2024 arrangeres 30. april. Konferansen arrangeres digitalt i Zoom.
Ny strategi skal bidra til rekruttering til lærerutdanningene og læreryrket Regjeringen og 11 organisasjoner har gått sammen om en ny strategi som skal bidra til at flere tar lærerutdanning, og blir i yrket.
Nasjonalt nettverk for masterveiledere: – Et vellykket kvalitetsutviklingsprosjekt Nasjonalt nettverk for masterveiledere i lærerutdanningene har bidratt til gode arenaer for samarbeid og utvikling – innenfor og på tvers av institusj...
– En viktig møteplass for lærerutdanningslederne Ledere for lærerutdanningene i Skandinavia var samlet til nettverkskonferanse i København 26.-27. oktober, for å dele kunnskap og erfaringer om kvalit...
UHR-konferansen 2023: Kunnskap for fremtiden UHR-konferansen 2023 ble arrangert 21. november. Tusen takk til alle innledere og deltakere som bidro til at årets konferanse ble en god møteplass for ...
UHR-konferansen 2022: Kunnskap for samfunnet UHR-konferansen 2022 ble arrangert 4. oktober. Tusen takk til alle innledere og deltakere, både digitale og fysiske, som bidro til at årets konferanse ...
Lanserte Lærerutdanningsportalen – En ressursbank for de som utdanner lærere UHR-Lærerutdanning og Kunnskapssenter for utdanning har gått sammen om å utvikle Lærerutdanningsportalen. Den ble lansert under UHR-Lærerutdannings mø...
Offentlig utvalg skal se på etter- og videreutdanning i skole og barnehage Regjeringen har satt ned et nytt offentlig utvalg som skal se på ulike modeller for etter- og videreutdanning for alle ansatte i barnehage og skole. P...
Innspill fra UHR-Lærerutdanning til langtidsplanen for forskning og høyere utdanning Innspill til langtidsplanen ble diskutert på enhetsmøtet 6. mai 2021. Under følger innspillet fra UHR-Lærerutdanning.
Kvaliteten på praksis er et viktig element i lærerutdanningene En studentundersøkelse om praksis i lærerutdanningene viser at kvaliteten på praksis er et svært viktig element i lærerutdanningene. Praksis har betyd...