Parallellsesjoner:
Kunst og kreativitet i møte med samfunnsutfordringene
Kan design, billedkunst og musikkterapi fremme helse og omsorg på tvers av generasjoner – og kan lydkunst sammen med harde fakta øke engasjement i møte med klimakrisen? Hvordan kan produktiv konflikt bidra til mer bærekraftige byer?
Samtaleleder: Astrid Kvalbein, leder for UHR-Kunst, design og arkitektur
Deltakere: Førsteamanuensis Jerome Emmanuel Pichard (UiB), professor Torben Snekkestad (NMH), professor Cecilie Sachs Olsen (OsloMet), stipendiat Jakop Janssønn (UiT), postdoktor Mari Sanden (NTNU), professor Tine Hegli (AHO), prorektor Manuel Pelmus (KHiO)
Lærerutdanning som samfunnsbygging: Kunnskapsberedskap og danning
Tre innledninger om lærerutdanning som utdanning til demokratisk medborgerskap, kritikk og dialog som demokratiets fundament, akademisk beredskap i Arktis, og en panelsamtale med mulighet for kommentarer og spørsmål.
Samtaleleder: Gunhild Tomter Alstad, leder for UHR-Lærerutdanning
Deltakere: Professor Alexandre Dessingué (UiS), professor Merethe Roos (USN), prorektor Rikke Gjærum (UiT Norges arktiske universitet), Joanna Melby Myhre (NSO-representant og leder for Lærerstudentene)
Universitetenes og høyskolenes rolle i totalberedskapen
En overordnet introduksjon til totalberedskap og eksempler på hvordan ulike fagfelt, som medisin, juss og historie, bidrar til dette.
Samtaleleder: Anne Julie Semb, leder for UHR-Samfunnsfag
Deltakere: Dekan Per Martin Norheim-Martinsen (NMBU), professor Hans Petter Graver (UiO), dekan Hanne-Cathrin Flinstad Harboe (UiO), instituttleder Karl Erik Haug (NTNU)