UHR-MNTs rapporter og høringsinnspillUHR-MNT bidrar med en rekke høringsinnspill, utredninger og rapporter. Under vises et utvalg av de viktigste innspillene. Se også mer informasjon om de nasjonale retningslinjene for ingeniørutdanning på egen side. Publisert 10.03.2018 10.36 Sist endret 05.06.2025 15.55 Utredninger og rapporter fra UHR-MNTNAVNÅRSTALLRapport: Dobbeltkompetanse; yrkesfaglig og forskningsbasert. Overgang mellom teknisk fagskoleutdanning og bachelor i ingeniørfag(PDF, 31 MB)2021Rapport om evaluering av R2 krav (PDF, 9 MB)2021IKT-sikkerhet i utdanningene. Nasjonal arbeidsgruppe for styrking av undervisning i IKT-sikkerhet (uit.no)2021IKT-sikkerhet i utdanningene: Anbefalinger fra arbeidsgruppen(PDF, 770 kB)2021UHR-MNTs innspill til høring om arbeidslivsrelevansmeldingen2019MNT konferansen 2019- Constructive Alignment. Artikkelsamling (ntnu.no)2019Evaluation of Implementation of New Framework Regulations for Engineering Education in Norway. Proceedings of 45th SEFI Conference, 18-21 September 2017, Azores, Portugal, page 878 (sefi.be)2017MNT-konferansen 2017-Transformative Education. Artikkelsamling (ntnu.no)2017Utdanningskvalitet i teknologi og realfag – en vitenskapelig tilnærming til undervisning og læring - Utvalg av artikler fra MNT konferansen 2015 i Uniped vol 4 2015 (idunn.no)2015Teknologi og realfag – Bærebjelker i kunnskapssamfunnet, Kvalitet og relevans. Rapport om NRTs og NFmRs felles arbeid (PDF, 4 MB)2015Innpassing av teknisk fagskoleutdanning i ingeniørutdanning - Forslag til innpassing etter ny rammeplan for ingeniørutdanning(PDF, 2 MB)2013Teknologi og realfag – Bærebjelker i kunnskapssamfunnet, Kvalitet og relevans. Rapport om NRTs og NFmRs felles arbeid (PDF, 4 MB)2015